One in a million

Jag blir fan tokig...

Av Sarplaninac - 2024-05-03 07:55

Så är det morgon igen. Ny dag nya plågor.
Charkan tyckte att vi skulle gå upp 0500, det tyckte inte jag.
Så efter en snabb kiss av hundar, la jag mig på soffan igen, med Zavannah på min mage, och sov vidare
till typ nu.
Charkan gnällde missnojt, men föll sen i sömn hon också.

Kaffefiltret vek sig i bryggaren, och kaffet hamnade där det inte skulle.

Flera sms i min telefon när jag vaknade, inget av dem från han som kallar sig min kæreste, men flera däremot från någon som nog gärna vill bli det.
Någon jag betraktat som vän, kompis, och som nu helt uppenbart har en crush på mig, bara för att jag pratat om hur jag har det med Dansken.
Och jag är ÖVERtydlig med atr jag inte vill ha någon kärleksrelation. Det har jag ju dessutom fortfarande någon sorts med Dansken.

Suck, Gud i himlen alltså, kan jag aldrig ha med någon normal människa av manskön att göra??

Om jag inte hade mina hundar hade jag starkt övervagt att gå I kloster och bli en nunna, gammal, men vad fan gör det..

Jag är trots allt lycklig över mina hundar, de gör att jag överhuvudtaget kliver upp från soffan jag sover på. Jag älskar dessa godhjertede glada fyrbeningar så mycket.
De är mitt livselixir, min kärlek.

Nu väntar vi bara på ett negativt besked från jobbet. Så kan jag ta hundarna och åka till Kvantum, en pappmugg i handen, sätta mig utanför butiken och tigga lite pengar. Hej hej..

Jag har för första gången på evigheter lyckats spara ihop en liten buffert, en trygghet. Och så får jag inget jobb, då ryker den och jag är tillbaka på ruta ett där jag så ofta varit. Jag ger fan upp..


Någon har spillt kaffe i min soffa utan att säga något, hundmaten jag tog fram igår har inte tinat upp ännu, men solen lyser i vart fall, alltid något.

 
 
Ingen bild

Anna

Fredag 3 maj 17:34

Önskar så att de hör av sig om ett jobb till dig.Trist och inte roligt när slantarna går åt, för visst mår man bättre när man har en buffert för allt är dyrt och pengar måste man ha.

Tur du har dina vovvar som är så fina,de sviker inte.

Vädret är bra i allafall!

Kram!

Sarplaninac

Fredag 3 maj 17:46

Ja, det känns inte som jag får jobbet. Jag ringde dit idag, ingen svarade, lämnade meddelande och frågade hur det går, på sms, halv elva,
Ingen hörde av sig under hela dagen. ;(
Känner mig helt uppgiven. Allt är bara kaos, utom med hundarna, där går allt fantastiskt fint..
Kram

Från

Blogg / Hemsida

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar